Polona Demšar
Domov | Skulpture | Prostorske postavitve | Fotografija na steklo
 

Novice | Biografija | Kontakt | en English | si Slovensko

 
16432 Stalna postavitev razstave
vpisano dne: 10.02.2013
 

Od 1.12.2012, Grad Brestanica

Ob odprtju prenovljenega gradu Brestanica so v zaporniških celicah odprli stalno razstavo del Polone Demšar. 

http://www.gradrajhenburg.si/razstave/polona-demsar-16432

Iz raziskovanja in čutenja lastnih korenin, prepletenih z usodami številnih, ki so preživljali evropska leta 1941—1945, je nastala razstava, ki je mnogo več kot samo zgodba o osebi, označeni s številko.

Številka 16432 je bila od leta 1942 vžgana v levo roko kiparkine babice Taje – Zore Kodelja, Senovčanke, preko gradu Rajhenburg odpeljane v koncentracijsko taborišče Auschwitz. Zgodba nosečega mladega dekleta je ena izmed številnih, a enako pomembnih, predvsem pa enako pretresljivih zgodb izgube mladosti, miru, doma in v tem primeru tudi trajne izgube prvorojenke. V taborišču rojena deklica je bila teden dni po rojstvu odpeljana brez sledi, njena mati pa zaznamovana z nepretrganim neuspešnim iskanjem preko številnih inštitucij. Usoda, ki zaznamuje generacije, ki se dotakne vsakogar in ki jo je moč predstaviti na številne načine. Enega učinkovitejših, ki močno vpliva na naše čutenje, je izbrala kiparka – s sestavljanjem materialov, barv, oblik in tehnik. Iz babičine zgodbe je pri kiparki nastalo raziskovalno zanimanje za podobne usode, med njimi tudi usode zaprtih na Golem otoku, kjer je med opuščenimi celicami našla pretresljiv zapis, ne enak, a vendar prav tako povezan s štetjem in številčenjem, tokrat dni. Preživetih, čakajočih, dni hrepenenja? Kdo ve. Štiri črtice s peto združene v snopič so bile vzgib za steklene instalacije, majhne kipce, v katerih se pretaka kri, ponekod že zelo redka (razredčena, izžeta in izmučena), drugje še močna. Vse »krvne celice« so spletene v eno usodo, v eno množico, vsaka je posebna in vsaka je sestavni del celote.
Pomemben del razstave je kip, v katerem se zgodba začne, nadaljuje in na nek način razplete. Opeka, ki je ustvarjena iz trdne zemlje, obkroža mehko in prosojno steklo z odtisi rok. Rok različnih velikosti, različnih generacij, rok, zaznamovanih s številko, rok istih korenin in tesne povezanosti. Steklo je sooblikovano z reliefom in z odtisnjeno fotografijo, ki je stalnica ustvarjanja Polone Demšar in ji omogoča sožitje raznovrstnih tehnik, redko združenih oziroma uporabljenih skupaj.
Čutenje, ki ga s svojim delom prenaša Polona Demšar, obvladovanje izoblikovanih likovnih tehnik – kreativna raba stekla in fotografije – in zavezanost sporočilno-izpovedni umetnosti, ki se odpoveduje nedorečeni vizualizaciji, postavlja mlado kiparko na eno osrednjih mest v slovenski likovni umetnosti zadnjega desetletja.


Alenka Černelič Krošelj

 

 
SlikaSlikaSlikaSlika
Slika
 
Nazaj na novice
Domov
Domov ::: Polona Demšar::: Novice ::: Kontakt
© Copyright 2008, Vse pravice pridržane.