Od 29.9.2011 do 9.11.2011
Mestna hiša Stekleni atrij, Ljubljana
Polona Demšar z objektom 'CHE' na skupinski razstavi 'Črno'
Razstavo bo odprl dr. Uroš Grilc, načelnik oddelka za kulturo MOL
ČRNO
Sodobne izrazne možnosti, znotraj tradicionalne tehnike črnega žganja,
danes nastopajo kot plemenita vez med tradicionalnim in sodobnim.
Razstava sodobnega likovnega ustvarjanja, v tehnološko tradicionalnem
postopku, ima večplastni nagovor, saj zajema dediščino, tradicijo in
sodobno umetnost. Skupina ljubljanskih umetnikov je odkrivala kvalitete in
izrazne možnosti tehnike redukcijskega žganja. Z deli se predstavljajo: Dragica
Čadež Lapajne, Mojca Černač Pretnar, Polona Demšar, Meta Kastelic,
Paola Korošec, Damijan Kracina, Eva Lenassi Peterson, Ksenija Makarovič,
Roman Makše, Boštjan Novak, Andrej Pavlič, Karel Plemenitaš, Sonja
Tavčar Skaberne, Mojca Smerdu, Katarina Toman Kracina, Urša Toman in
Danica Žbontar. Dela so pripravili v svojih ateljejih in jih žgali pod vodstvom
Štefana Zelka, lončarja iz vasi Lemerje in Karla Šalamona v Osnovni šoli
Grad, Grad.
Razstava nas ozavešča kako znanja in neposredne izkušnje iz polja
lončarske tehnologije lahko prestopajo na polje sodobnih umetniških praks,
multimedijskih raziskovanj in večplastnih predstavitev. Ta način žganja je
v preteklosti najbolj poznala in uporabljala filovska skupina prekmurskih
lončarjev. Črna posoda se je tu najdlje ohranila, tudi zaradi trgovskega
podjetja Dom, ki je za potrebe trga množično naročevalo izdelavo črno
žgane okrasne posode. Tako črnenje posod poznajo še danes v Filovcih,
Gradu in Radovljici. Delavnica črnega žganja je spremljevalna prireditev
II. Mednarodnega trienala keramike Unicum 2012.
Tehnološka zanimivost lahko vnese nov impulz v ustvarjalne procese.
Različni avtorski pristopi nam razkrivajo osebne umetniške svetove.
Predvsem pa so se odprle nove možnosti za avtorska raziskovanja v
prihodnje. Avtorji vnašajo v svoja dela duh inovativnosti, ki temelji na
raziskovanjih prvinskega medija gline. Dela predstavljajo razpon
raziskovanj od figuralike do abstrakcije in prinašajo osvežitev
percepcije sijajno črnega. Z video projekcijo je predstavljeno ustvarjalno
delo ob eni najstarejših človekovih dejavnostih, ob tankočutnem poslušanju
zvokov kopaste peči, materije v žarenju ognja. Naša skupna dediščina
prvinskih doživljanj estetike gline, občutka identitete in kontinuitete je
znova senzibilizirana.
Ina Širca |