Od 10.12.2010 do 7.1.2011
Pilonova galerija, Ajdovščina
Polona Demšar z objekti 'I'M BLUE' na skupinski razstavi CASTRUMFOTO 10 - avtoportret
Razstavo bo odprla kustosinja Nataša Kovšca
http://venopilon.com/novice-ena.php?articleID=223#
CASTRUMFOTO 10 - avtoportret
Vzgib za nastanek avtoportretov Polone Demšar je bil kontakt s Pilonovo domačijo, arhitekturo mediteranskih barv, z modrim pročeljem in živo rumenimi polkni. Kompozicije v katere so vpete avtoportretne fotografije, pravzaprav spominjajo na posamezne stavbne elemente, ki so sestavljeni v razgibane reliefne kolaže s poudarjenim konstrukcijskim videzom. Prav tako kot modro-rumeni ploskovni okviri so kompleksne tudi fotografije, na katerih opazimo več prekrivajočih se ravnin, ki omogočajo več pogledov hkrati. V nejasnem, dvoumnem slikovnem polju se prepletajo posnetki arhitekture in refleksne podobe v vitrinah, med katerimi je tudi »avtoportretna silhueta« - najbolj impersonalna upodobitev lastne podobe. Zdi se, da avtoričina intenca ni bila toliko samospoznavanje ali samorefleksija (kot je značilno za njene avtoportretne fotografije na steklo), pač pa vzpostavljanje osebnega odnosa s krajem in njegovo zgodovino. To potrjujeta tudi besedna igra z monumentalnim »podpisom« na pročelju galerije in odsev Pilonovega portreta na eni izmed treh razstavljenih fotografij.
Nataša Kovšca
Letošnjega 8. mednarodnega fotografskega srečanja Castrumfoto 2010 - avtoportret, ki se je odvijalo pod okriljem Pilonove galerije Ajdovščina in pod vodstvom Primoža Breclja med 15. in 17. oktobrom v Ajdovščini in Vipavskem Križu, se je udeležilo deset ustvarjalk in ustvarjalcev iz Slovenije in Italije.
Svoja dela, ki so nastala na srečanju, bodo predstavili: Dragomil Bole, Primož Brecelj, Sergio Culot, Polona Demšar, Andrej Furlan, Nika Furlani, Franc Golob, Iris Anam Cara, Andrej Perko in Tihomir Pinter.
Tema fotografskega srečanja se navezuje na letošnje kulturno leto v Ajdovščini, posvečeno slikarju, fotografu in lutkarju Milanu Klemenčiču (1875-1957), ki je zapustil obsežen fotografski opus, v katerem zavzemajo portreti in avtoportreti pomembno mesto. Razstavo fotografij je ob zaključku Klemenčičevega leta v Ajdovščini pripravil mag. Mirko Kambič, ki je iz bogate umetnikove fotografske zbirke izbral 30 portretov in avtoportretov, nastalih v obdobju 1899-1916. Mirko Kambič je v razstavnem katalogu zapisal, da je Klemenčič fotografski portret in avtoportret: "gojil s posebnim veseljem kot svoj fotodnevnik, končno tudi kot življenjsko kroniko zasebnega značaja. S fotografskimi portreti je iskal svojo lastno zavest, utrjeval družinske in sorodstvene vezi."
|